برخورد شدید با گران فروشی بلیت هواپیما-راهبرد معاصر

برخورد شدید با گران فروشی بلیت هواپیما

وزیر راه و شهرسازی گفت: با گران‌فروشان بلیت پروازهای اربعین بدون تردید و ملاحظه برخورد خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ مردادماه) در همایش پایان عملیات حج ضمن تشکر از دست‌اندکاران حج، گفت: در روزهای مهم و مناسبتی تقویم سال صنعت هوانوردی یکی از ارکان‌های اصلی به شمار می‌رود و در وزارتخانه راه و شهرسازی با صنایع متفاوتی روبه رو هستیم اما نگاه به صنعت هوایی نسبت به باقی حوزه‌ها قطعاً متفاوت‌خواهد بود؛ در صنعت هوایی توسعه ناوگان بی‌شک حائز اهمیت خواهد بود.

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در دولت سیزدهم توسعه ناوگان هوایی یکی از شاخص‌های اصلی بود و براساس آمار سازمان هواپیمایی کشور تعداد چشمگیری ناوگان وارد کشور شد و توسعه ناوگان در دولت چهاردهم نیز باید ادامه‌دار باشد.

 

وی ادامه داد: واردات هواپیما در تایپ و انواع مختلف برعهده شرکت‌های هواپیمایی سپرده شد و توسعه ناوگان باید به حدی باشد که بیشتر از میزان تقاضای بازار باشد و تا زمانی که میزان عرضه و تقاضای بلیت هواپیما تعادل نداشته باشد، نمی‌توان قانون آزادسازی قیمت بلیت اجرا شود، زیرا اجرای این روش بازار عرضه بلیت را به تعادل نخواهد رساند.

 

بذرپاش تاکید کرد: ناوگان هواپیمایی کشور از فرسودگی رنج می‌برد، در نتیجه باید شرایط نوسازی ناوگان فراهم شود و نیاز فعلی صنعت هوایی سه برابر ناوگان فعلی است.

 

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: از سوی دیگر با وجود گرمای بی‌سابقه در کشور ایران و عربستان انجام عملیات پروازهای حج قطعاً بسیار دشوار بود، در راستای توسعه خدمات و جلب رضایت مردم باید ناوگان‌های کشور روبه توسعه باشد.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: موضوع ایمنی پرواز در این صنعت هوایی بسیار حائز اهمیت است و تمام موضوعات دیگر پس‌از ایمنی اولویت خواهد داشت، همچنین در زمینه ایمنی پروازها باید از خدا کمک بگیریم.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی با سازمان هواپیمایی کشور قرار داد دارند و در ایران در حال فعالیت هستند؛ همچنین هم‌اکنون در صنعت هوایی از کشورهای خارجی کمترین کمک را می‌گیرم و با توجه به شرایط مشخص است، جهت‌گیری ما درست است.

 

به گفته بذرپاش؛ با گران‌فروشان بلیت پروازهای اربعین بدون تردید و ملاحظه برخورد خواهد شد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار